Czy istnieją zdrowe przekąski dla dzieci?

0
31
Czy istnieją zdrowe przekąski dla dzieci?

Każda mama chce dla swojego dziecka tego, co najlepsze. A każde dziecko prędzej czy później zetknie się z tematem słodyczy i przekąsek. Czy istnieją zdrowe przekąski dla dzieci? Jak nie utknąć w rutynie kilku znanych potraw?

Domowe słodkości – sposób na przygotowanie zdrowych przekąsek dla dzieci

Chcesz wiedzieć co je twoje dziecko? Dobrym rozwiązaniem jest samodzielne przygotowywanie przekąsek. Możesz upiec domowe krakersy lub ciasteczka owsiane, a także szybko przygotować kulki mocy z daktyli i innych bakalii. Do wyboru macie także precelki, batoniki, czy lody. Zachęcając dzieci do wspólnego gotowania, nauczysz je zdrowych nawyków żywieniowych i przy okazji rozwiniesz ich zdolności motoryczne. Spędzicie razem chwile, które będziecie pamiętać przez lata!

Martwisz się, że twoje zdrowe przekąski dla dzieci nie są tak ładne i kolorowe jak komercyjne słodycze? Na rynku dostępne są różnego rodzaju akcesoria, które sprawią, że wspólne przygotowywanie posiłków będzie jeszcze ciekawsze! Sięgnij po foremki do ciasteczek i lodów, wałki ze wzorami lub kolorowe torby na przekąski. Gdy chcesz, by dzieci po nie sięgały, zostawiaj je w zasięgu ich wzroku. Naukowcy udowodnili już, że najczęściej podjadamy to, co mamy w pobliżu. Pamiętaj także, by przechowywać wybór zdrowych przekąsek w lodówce lub spiżarni i móc po nie sięgnąć, gdy tylko maluchy będą miały ochotę.

Czy istnieją zdrowe przekąski dla dzieci dostępne w sklepach?

Oczywiście! Słodycze o dobrym i prostym składzie znajdziesz także na sklepowych półkach. Wybierając produkty dla najmłodszych, zawsze czytaj etykiety! Zwróć uwagę na to, że dobre słodkości nie zawierają:

  • glutenu,

  • dodatku cukru,

  • konserwantów ani sztucznych barwników.

Wybieraj te oparte na naturalnych składnikach jak soki owocowe! W przekąskach możesz także śmiało poszukiwać zdrowych warzyw. Producenci sięgają m.in. po dynię, marchewkę lub buraka. Na co jeszcze warto zwracać uwagę?

  1. Na pierwszych miejscach składu powinny być wspomniane już owoce, warzywa, czy orzechy, a nie cukier lub inne substancje słodzące.

  2. Dla dzieci najlepsze są przekąski o obniżonej zawartości sodu.

  3. Zwracaj uwagę na zawartość białka oraz tłuszczu. Te dwa składniki odpowiadają za poczucie sytości. Chcesz, żeby dzieci się najadły? Gdy podajesz im lekką przekąskę ze sklepu, dołącz do niej np. jogurt lub awokado. Wolisz, żeby maluch zjadł za chwilę kolację? Podaj mu małą porcję owoców lub warzyw.

Nie bój się zdrowych przekąsek dla dzieci! Są słodkie, ale nie musisz mieć wyrzutów sumienia, gdyż doskonale przemycają witaminy i inne korzystne składniki odżywcze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here