Dieta dla dziecka – jak zbudować silny organizm

0
33
Dieta dla dziecka - jak zbudować silny organizm

Dieta twojego dziecka ma kluczowe znaczenie dla jego rozwoju. Czy wiesz, że niedobory żywieniowe w młodym wieku wpływają na zwiększenie ryzyka zapadalności na różnorakie choroby ogólnoustrojowe u dorosłego? Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o diecie dla dziecka czytaj dalej.

Jakie niesie ze sobą korzyści zdrowa dieta dla malucha?

W zdrowym ciele zdrowy duch – każdy zna te powiedzenie. Optymalny sposób odżywiania bezpośrednio wpływa na zdrowie – nawet w bardziej istotny sposób niż aktywność fizyczna. Jednak czasem ciężko jest zdecydować jak dokładnie powinna wyglądać dieta dla malucha, szczególnie jeżeli jesteśmy nowi w temacie zdrowego odżywiania. Jeżeli poszukujesz zdrowych przepisów dla dzieci zachęcamy do skorzystania z dzieciecaakademiadietetyczna.pl. Korzyści stosowania zdrowej diety przez dziecko jest dużo, między innymi należy wspomnieć o:

  • wsparciu rozwoju układu nerwowego – rozwija się on do ponad 20 roku życia. Odpowiednia dieta bogata w węglowodany, magnez, potas i wielonienasycone kwasy tłuszczowe wspomoże rozwój mózgu twojego dziecka oraz ułatwi mu koncentracje; 
  • stabilny poziom energii – zdrowa dieta obfitująca w złożone węglowodany i odpowiednią ilość cukrów prostych pozwoli dziecku na utrzymanie stabilnego poziomu energii. Umożliwi to twojemu dziecku lepsze funkcjonowanie i przyswajanie wiedzy na zajęciach szkolnych, dodatkowo należy pamiętać, że wypoczęte dziecko to szczęśliwe dziecko;
  • redukcja ryzyka wystąpienia próchnicy zębów; 
  • wzmocnienie odporności dziecka.

Dieta dla dziecka – czyli jaka?

Dieta dziecka powinna być na tyle wysokoenergetyczna aby pozwalała mu na rozwój – dzieci w zawrotnym tempie rosną i ich ciała zmieniają się. Jednak nie należy przesadzać aby nie narażać dziecka na otyłość. Określenie kaloryczności diety malucha może być wyzwaniem – jeśli potrzebujesz pomocy w ułożeniu zdrowego jadłospisu dla dziecka zachęcamy do skorzystania z dzieciecaakademiadietetyczna.plKolejną kwestią jest wysycenie diety błonnikiem i odpowiednimi makroskładnikami – w diecie dziecka nie może zabraknąć wysokiej jakości węglowodanów, zdrowych tłuszczy oraz odpowiedniej ilości białka, które jest surowcem budulcowym. Należy zadbać o ilość wapnia, na które dzieci mają duże zapotrzebowanie ze względu na ciągły przyrost masy kostnej. Nie należy narażać dziecka na niedobory witaminowe, które u niego mogą być o wiele bardziej szkodliwe niż u dorosłego – tutaj z pomocą wkroczą owoce i niestety często niechętnie zjadane przez dzieci warzywa. 

Jak zachęcić dziecko do zdrowego odżywiania?

Dieta dobrana dla dziecka powinna przede wszystkim być smaczna i wizualnie atrakcyjna. Celuj w kolorowe potrawy o różnorodnych smakach. Dopytuj dziecko, które składniki mu smakują, czy są jakieś smaki, których nie lubi – nie należy zmuszać dziecka do zdrowego odżywiania gdyż może to skutkować efektem odwrotnym do zamierzonego. Staraj się aby dania były ciekawe i rozmaite, nie powtarzały się za często – różnorodność jest ważna dla dzieci, które przecież w dalszym ciągu poznają świat.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here